Khamis, Oktober 18, 2007

. m . a . r . v . a .



A dear friend of mine passed away last Friday

I received a sms;

Dear All,
I’m writing this short letter to inform you all that our dear mother has returned to her Creator. She passed away on Friday morning and was buried on Saturday afternoon here in Seattle, Washington where she was visiting her son. She was surrounded by her daughters, her eldest son, Naeem, and lots of prayer as died. We cry only because we will miss her; but we do know that she is in a better place now, God-willing. She looked very peaceful and wore a peaceful smile after she died. We are grateful TO God that she is no longer suffering the complications of her cancer and we are grateful for the time he gave us with her. Please remember my mother on your prayer always.
Ahlmahz


Masa dapat sms tu nizam tengah bercakap cakap dengan aku
Bila baca sms tu rasa sangat sebak dan tak boleh nak tunggu nizam habis cakap terus aku potong. “nizam, marva dah meninggal”.

Agaknya nizam pun terkejut dengar berita ni terus ambik handphone dari tangan aku dan baca. Aku dah rasa macam nak menangis. Nizam bole plak tanya, “sedih?” Of course la sedih. Marva adalah orang yang aku suka. Dia sangat baik. Dan dia sangat suka aku dan nizam. Dia panggil nizam “my son”. Pernah sekali aku terserempak dengan marva kat tengah jalan, kitorang terus ke tepi jalan dan berpeluk peluk. Memang aku sayang dengan marva.

Las sekali dengar berita dia pada bulan lima ke bulan tujuh dia hantar sms kata dia mengidap cancer. Jadi dia nak balik states untuk dapatkan treatment kat sana. Dia balik dengan anak lelaki dia. Tak sangka rupanya itu khabar terakhir yang aku dengar dari Marva.

Aku baru berkira kira nak ke rumahnya di Melawati untuk hantar kad jemputan. Marva memang dah cakap dia nak datang masa kenduri aku dan nizam nanti. Rupanya semua tu takkan berlaku.

Aku doakan semoga Marva tenang dan aman di-Sana. Aku akan sentiasa mendoakan kesejahteraan rohnya. Dan pengalaman bersama Marva akan aku simpan sampai bila bila.

Amin.

Tiada ulasan: