Isnin, Mac 19, 2007

. s . u . r . a . t .

Kehadapan incik Khairul Nizam,

Apa khabar? Semoga nizam berada dalam keadaan sihat sejahtera. Inaz macam biasa, sihat sihat sahaja. Sambil memakan cokolat Cadbury Turkish delight, macam sms yang nizam hantar pagi tadi. “the inas is trying to grow its lemak”.

Tujuan inaz menghantar surat ini dalah kerana ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana nizam sudah bersusah payah menghadiahkan inaz sebiji peti televisyen yang sangat kawaii. Inaz memang tak sangka nizam akan membelikan teevee yang macam itu. Inaz membayangkan untuk membeli peti teevee yang murah sahaja.

Memang betul betul tak sangka kerana setibanya kita di jusco, nizam telah mencadangkan untuk membeli televisyen yang besar itu. Oohhhh sangat terkejut kerana harganya dua kali ganda dari yang inaz budget. Memang ada sedikit rasa berat hati untuk menerimanya, tapi memandangkan nizam kata dalam beberapa bulan lagi teevee itu akan dibawa balik ke rumah nizam, inaz menjadi senang hati.

Tapi, betul juga apa yang nizam kata, fedap tengok tv tak berjenama yang mahal. Alang-alang baik beli yang betul-betul elok. Dan maka, nizam pun membelikan inaz tv flat screen 29 inci ini.

Terima kasih nizam. Inaz akan menantikan tv itu sampai petang nanti.Inaz harap pekerja jusco itu akan menghantar tv itu sebaik sahaja inaz sudah sampai ke rumah. Nizam juga ada berjanji untuk datang ke rumah untuk memasang meja untuk letak tv. Jadi, inaz akan menantikan kedatangan tv dan juga nizam.

Tapi, nizam kena ingat ye, teevee ni bukan hadiah harijadi sebabnya harijadi inaz ialah pada bulan empat nanti. Ini baru bulan 3. Lantas,teevee tidak dikira sebagai birthday prezen. Seperti yang telah inaz beritahu, inaz mahukan TMX ELMO. Di sini inaz akan beritahu kenapa inaz mahukan elmo itu. Sila baca ye.

Tickle your funny bone with the most "x-treme" Elmo yet! Elmo has three interactive tickle spots on his chin, tummy or toe. When you first tickle Elmo, he slaps his knee and sits on the floor, laughing hysterically! Then he rocks himself back up and asks for more. Tickle him again, and he falls to the ground, kicks his feet and scoots across the floor on his back! After standing back up, Elmo asks for another tickle and does it all over again, slapping his knee, sitting down, rolling on his back… and in his most "x-treme" move ever, he even rolls on his belly and slaps the floor! Your sides will split as you watch Elmo crack up with laughter! And when even Elmo admits he has had too much, just flip the on/off switch. T.M.X. Elmo requires 6 “AA” batteries and is approx. 15” H.

Akhir kata, diharapkan nizam ceria-ceria selalu. Berhati-hati semasa bekerja dan ingatlah orang yang tersayang semasa menunggang motosikal.

Terimalah sebuah pantun untuk tatapan nizam,

Terima kasih daun keladi,
Lain kali, bole la bagi prezen lagi


Yang benar,
Nurul Shahinaz Amiruddin

Tiada ulasan: