Khamis, Mac 08, 2007

. j . o . u . r . n . e . y .

Pada hari sabtu malam, kerana telah terbiasa bekerja, budak lelaki itu menggunakan internet untuk melihat job order. ( ni la susah kalo orang yang workaholic) tengah cuti pun nak tengok order. Budak perempuan tu plak setiap kali menggunakan internet hanyalah untuk melihat email, serta membaca blog kawan-kawan.

Tekun ni pakai internet. Eh, cek oder ke tengah google?

Setelah melihat lihat internet, mereka telah jalan jalan cari makan. Agaknya memang di negeri far far away tu, servisnya lambah. Lihatlah budak lelaki itu sudah kepenatan menunggu ditambah dengan perut yang dah berkeroncong lagu rock kapak.



Penat wooo. Baru lepas berenang-renang di kolam. Kena jadik cikgu renang plak tu

Dah la lambat, makanan yang dihidangkan pula sangatla tak sedap. Tasteless !! Si budak perempuan itupun makan tak habis. Yuckkk. She don’t like.

Nasik ayam mushroom tapi rasa cam nasik + butter n mushroom yang sebijik potong kecik kecik

Selepas itu, mereka terpaksa meneruskan agenda jalan jalan cari makan. Kali ni barulah berjumpa dengan makanan yang mengenyangkan.


cam biasa dia akna minum gelas giant yang nampak kecik bila dia pegang dan nampak super besar kalau aku pegang

Keesokkan paginya, mereka telah bangun awal semata mata mahu ke pasar tamu di gaya street. Sebelum bershopping, haruslah mereka makan brekfes dahulu. Seperti biasa, budak perempuan itu akan menjadi juara makan yang tambah tak hingat dunia.


konsentret makan nih. Kumpul tenaga nak gi shopping

On the way ke pasat tamu itu, mereka telah menggunakan kesempatan yang ada untuk menangkap gambar di tempat-tempat yang menarik hati mereka.

tatau apa motif ada kerbau balau plak kat tengah pekan ni


kapal pun ada tengah pekan. slambe je laaaa



Sunggu menarik rupa-rupanya pasar tamu itu. Mereka membeli belah tak hingat dunia. Beratus ratus ringgit habis semat-mata untuk membeli souvenir sahaja. Budak lelaki itu end up dengan tidak membeli apa-apa kepada diri sendiri.


borong.... jangan tak borong. Tapi nizam la raja shopping. Skali amek, seplo.


Lebih kurang pukul 1 tengah hari mereka bercadang untuk berjalan jalan di sekitar bendaraya itu pula. Kali ini mereka telah pergi ke Plaza wawasan. Di sana mereka telah menikmati KFC. Lihatlah, KFC di negeri itu menyediakan nasi untuk dimakan dengan ayam 2 ketul.


lihat kfcku.... ada nasik kan!!!!!. nasik raisin.


Pada sebelah petangnya, mereka berdua tergedik-gedik sekali lagi konon-konon nak ambik gambar bersama sunset. Tapi, tak jadi pun. Setelah mengambil gambar dan berposing macam orang gila, mereka pulang ke istana. Tetapi, mereka tidak pulang ke bilik peraduan, mereka singgah di kolam renang.

dia dah siap pakaian renang di dalam


di belakang tu la istana tempat tinggal mereka


Sangatlah besnya kawasan kolam renang itu kerana selaim swimming pool, ada bubble pool, dan ada juga jakuzi, ada steam room, ada hot room. Peeeeeergh… asyik.


bes btol bubble pool ni

Sebelum pulang pada keesokkan harinya, sempat mereka mengambil gambar bilik peraduan mereka itu.



besar ni bilik ni. Lazat plak tu

tivi plasma yang besar siap ada dvd player. tapi tak pakai sebab tade dvd

workplace yang ada internet laju gile. Puas hati.


Pesanan penaja kepada orang-orang yang mahu melancong ke situ, silalah menginap di hotel tersebut.

Kami masih perlu 9 stay untuk mendapatkan gold starwood preferred guest. Bole la duduk le royal club plak. Hahahhahahahha. Oohh.. tambang murah air asia kembali. 30 sen ke jakarta. Tempat yang memang aku nak pegi. Tapi incik nizam kata taboleh pegi vacation dah. kena simpan duit. Eeeeeerrkkkk. Lupa plak taun ni kena kawen.

Tiada ulasan: