Jumaat, Julai 20, 2007

. l . o . v . e .

Dia ada kuasa ajaib
Dia selalu boleh habiskan ayat aku
Mebbe dia ada sixth sense
Tapi selalu akat “saya dah kenal awak lama sangat”
Jadi dia dah tau apa yang aku nak cakap
Tapi kenapa aku tak bole nak sambung ayat dia?

Nizam dah jarang jadi beku kaku dingin macam esbox.
Kelmarn, masa lunch kat marry brown
Mula mula aku dok sebelah nizam
Pastu bila dia dah habis makan, dia duduk depan aku
Dan dia mula bercakap benda benda yang menyebabkan aku attau nak react macamana

Dia cakap I lov u
Pastu dia cakap camni
I want to spend the rest of my life with you
Dan aku rasa tatau nak cakap apa
Dia propose ke hape?nak propose, kitorang dah bertunang dah
Tengah counting the days (months) nak kawen je

Aku dah start sibuk dah nih
Nak uruskan pasal kawen
Nak open case balik
Nak kerja lagik

Hari selasa malam, aku n nizam balik ipoh
Habis kerja pukul 10 malam terus gerak ke rumah nizam
Dan dari ampang dalam pukul 11 sengah malam.
Sampai ipoh pukul 3 sengah pagi.
Sampai rumah terus tido.
Gila mengantuk. Lagipun takkan la nizam bawak kereta aku nak tido plak kan.
Well, aku kan girlfriend yang baik dan berjiwa murni

Sepanjang hari rabu kitorang round satu ipoh untuk carik rumah
Sampai sesat sesat oke.
Bila dah petang, nizam n I dah tak bole nak think straight sebab ada something yang bothering,
So kitorang decide singgah parade
Hahahhaha. Sebelum pegi parade, pegi kedai hari jadi dulu.beli junk food secara bulk.

Malam tu,
Punya la banyak makanan abah beli
Lepas makan, mandi semabng sembang kitorang pun balik kl
Gerak dari ipoh pukul 9 sengah malam.
Sampai kl pukul 3 sengah pagi.
Kenapa?Sebab sampai RnR tapah kitorang berenti untuk tido.
Pastu keluar exit bidor pun berenti jugak untuk tido
Ulu bernam berenti makan.
Jejantas sungai bulun pun berenti tido
Memang penat sangat sebab kitorang memang tak cukup tido

Haritu pegi kursus kawen sampai sekarang masih belum lagi ambik sijil.
Series tade masa nak ambik.
Hari ahad ni nak pegi Kelantan
Pegi dengan mak dengan cu.
Nak beli barang barang untuk kawen. Bunga telur la, guest souvenir la
Baju belum tempah lagi nih
Nizam nak pegi tempah baju nikah hari ahad ni

Sangat teruja nak kawen ni
Makin lama macam makin sayang plak pada si khairul nizam tu
Abah siap soh nizam prektis banyak banyak kali untuk cakap masa akad nikah nanti
Supaya tak tersilap dan kena ulang ulang

Aneh kan
Rasa sangat aneh dengan kuasa sayang tu
Bayang kan la, orang tu seorang stranger dan memang tade pertalian darah langsung dengan kita
Tapi kita boleh sayang dia sepenuh hati
Dan rasa sayang tu takkan hilang
Walaupun kadang kadang ada rasa sayang sikit, ada masa sayang banyak banyak
Tapi rasa sayang tu takkan hilang
Hebatnya kuasa Allah
Bagi perasaan yang macam tu pada manusia

Macam petang tadi,
Tiba tiba nizam hanta sms tulis i4u
I loooooike
Lov nizam banyak banyak

Hahahhahahahahah

dear readers: sorry la. Entry skrang ni jiwang je. Hati tengah bunga bunga nih. Teruja

Tiada ulasan: