Rabu, Julai 19, 2006

. w . a . j . a .

Pb : Nurul, you know that I’m going to Pearl International on Thursday and Friday. And I have to go to Malacca on Saturday and Sunday. It’s four days straight. I’m afraid I will be very tired.
Aku : I told you earlier puan, you don’t need to go to Malacca. You will be very tired. We will need to sit at the booth the whole day. It’s very tiring.
Pb : That’s why. Anyway, you can choose any hotel that is near to the place or you can stay at my sister’s place. Mawa (bukan nama sebenar) will follow you to Malacca. Ask NIZAM to follow you. He will help you.


*Pb = Puan Boss.

Oh ! Puan Boss suruh aku pegi dengan nizam. Hohohoho. Ini sudah bagus. Haritu pegi Penang, ni soh pegi Melaka plak. Abes la dedi aku tu susah hati lagik. Dedi dah cakap nanti dia nak telepon nizam dan bagi ceramah panjang. Hohoho. Dedi ini asyik susah hati je kalo aku dan nizam kena out station skali.

Hala halaa…. Kalau waktu ni dah dapat WAJA kan bes, bole la pegi Melaka naik Waja. Ni nak pegi Melaka 3 orang naik sang kancil je. Bukan 3 orang je, nak kena bawak barang-barang lagi. Hoooo…. Kesian Sang Kancil merah saya.

Bercerita mengenai Waja, semalam dah pegi kedai proton dan sudah menyerahkan segala dokumen-dokumen yang diperlukan. Harap-harap segalanya okay supaya dapat berkereta Waja.

Ini adalah rupa waja yang saya mahu miliki. Semalam sewaktu saya ke kedai dan melihatnya memang hati ni teruja.




Waja itu sebenarnya adalah untuk saya dari incik Nizam. Hooaahhh. Bes?! Sebab itulah saya sangat berharap agar semuanya okay supaya saya dapat menjadi pemilik Waja. Nanti sang kancil ini saya bagi Nizam je pakai. Kesian nizam hari-hari naik motor. Pasni kalo dapat waja, nizam pakai la kancil ye.

Saya teruja. Saya suka. Sekarang ini saya semakin bersemangat untuk menghadapi hari-hari yang akan datang. Tiap-tiap hari ada benda yang mengujakan. Tiap-tiap hari ada benda benda baru dan membuatkan saya gembira.

Walaupun kadang-kadang ada benda-benda yang kurang menyenangkan, tapi kebanyakkan benda yang berlaku adalah benda benda yang menggembirakan hati. Saya suka.

Oh, Cik Teh, saya juga merindui anda. Saya berharap agar kita bisa diketemukan. Nanti bila-bila bolehkah saya ke Cyberjaya dan menmpang tidur di rumah anda barang sehari dua? Saya memang merindui kamu semua, Sudahlah semasa Ju mengajaki saya ke rumah untuk makan-makan itu saya tidak dapat menghadirkan diri kerana sibuk bekerja. Next time ya !

Tiada ulasan: