Sabtu, November 17, 2012

meeting pun jadi isu ke?

eeey
aku masuk management meeting pun jadi issue ke
macam la aku hadap sangat nak masuk
dah bos yang nak soh aku masuk

kamon la
aku tak heran pun
im just doing my job here
cukup bulan dapat gaji
boleh berjimba dengan family

korang takut apa
macam kata someone "dia takut u nak take over"
heeeeey
aku tanak la take over kerja sapa sapa
aku suka je jadi macam sekarang nih

kalau aku nak meningkatkan kerjaya pun
aku nak pegi tempat lain
aku takkan duduk sini
dan kena backstab dengan orang orang macam korang

korang memang tak boleh kan
tak boleh tengok orang capable buat kerja
takut orang tu lebih menonjol

berapa kali nak cakap tah
aku bukan nak kejar jawatan
aku cuma buat kerja aku
aku buat apa yang big bos suruh

dan pasal plak aku takbleh masuk management meeting
sebab yang aku tau
orang lain yang berjawatan sama macam aku pun masuk meeting jugak
takut?
takut sebab masa meeting haritu bos banyak tanya aku?
eeyhhh
dah banyak kerja yang diberi kat aku
sah sah la bos akan tanya progress n everything
dan bos tade masa lain untuk discuss benda ni privately dengan aku

dasar tak secure
korang suka la pekerja2 muda yang cuma accept apa yang korang cakap kan
tak membangkang
tak macam aku

sebab
aku dah bergelut dalam bidang bisnes ni dah lima tahun
dan line bisnes aku sama dengan kerja sekarang
jadi aku tau la apa yang kena buat
apa yang tak perlu buat
aku boleh bangkang kalau aku rasa korang salah

kalau dari habis belajar korang kerja kat sini sampai sekarang
dah lapan, sembilan tahun mahupun duapuluh tahun di sini
berbanding dengan aku yang baru 2 tahun kat sini
tak bermakna korang tu dah expert
sebab korang tak expose
dan korang tanak ada peningkatan diri
ey, aku dah kerja dalam banyak line tau tak
bukan macam katak bawah tempurung
eeeeeyh geram tau tak

pastu aku tau
korang ni memang suka laga lagakan orang
dengki sangat pasal
gaji korang kan lagi tinggi dari aku

________________________________________________________________________________

bambang : walaupun i cakap i tanak citer pasal work issues dalam blog. tapi i hafto. benda ni membuatkan i emo pagi pagi nih. tapi i still remain discreet kan.

notakaki : hilang mood i pagi nih. bila i dapat tau ada orang tak puas hati sebab i masuk management meeting haritu.






2 ulasan:

nZaOdonut berkata...

sgt x professional dorg kn kak..!! jomss kite rmei2 "larik" dari sni...fuhh!

anggun berkata...

kite mmg xblh nak puaskan ati sume owg..yang penting,kite taw apew yang kite bwat..kalau nak pikirkan apew owg cakap,sampai bile2 pun kite macam tu jgk..pedulikan diowg tu..