Khamis, Februari 11, 2010

menjawap tag

1)First time jumpa your hubby bila dan kat mana?
I’ve already blogged about this and here goes


2)Love at first sight?
Tak kot.


3) Who is he when the first time you met him?
dia masih lagi seorang budak matrik. Dan dia belagak sebab nombo matrik dia kecil berbanding I yang nombo matrik ten thousand plus. Kononnya dia terer la. I tak heran sebab masa tu I dah masuk unibesti. Hahahahhahaha. Apa pun, I want to thank mr husband’s x schoolmate yang merangkap kawan sematrik n kawan seunibesti I sebab I rasa dia yang sebenarnya menyebabkan mr husband n I berkawan.


4) How long it takes for him to ask you out for a date?
kita kenal lama sebelum kita jumpa. Banyak sangat halangan menyebabkan takboleh nak jumpa.


5) First place dating?
dating betul betul adalah seperti my sil juga. Kita pegi mines. Dan I kena tunggu dia 2 jam. Dia kata dia tak boleh nak keluar awal sebab kena jaga adik dia sementelah parents dia keluar. Dan pegi mines itu adalah something yang sangat suweet and while typing, baru la I teringat balik apa yang berlaku. Memang sangat suweet and im not spilling it out. (kang I malu plak dengan yong, kak ana, ain and tiew… sebab derang baca belok I ni)


6) How he proposed?
he never did proposed properly. propos nak bencinta, tak penah. Sebab macam it just happen. Pastu masa nak betunang pun tade popos. It’s just about time to get engaged anyway. Then masa betunang, masa both of us ke ipoh nak carik rumah, sebab dah penat, we stopped at marrybrown to have lunch. Masa tu mr husband ada cakap macam marry him and lets spend the rest of our lives together . walaupun masa tu I dalam keadaan belengas sebab panas, pastu I rasa tudung dah senget benget, tapi I rasa sangat sangat hepi. Im jumping over the clouds.


7) Special date with your hubby?
ada banyak date but I can’t remember all the dates. Tapi there are few events/occasion/happenings yang I tak boleh lupa. Date mula mula jumpa, date yang both of us pilih untuk jadikan anniversary masa berchenta,date when he said he loves me, date break-up, date berchenta balik. It was less then 2 days pun. Date I terjun moto sebab nak tunjuk perasaan dan lepas tu tangan dan kaki I cedera dan esoknya I exam. Satu hari di mana masa I baru sampai kl and he bought me a bouquet of dozen blue roses, A date when he met my parents, a date when he called my father, asking his permission to go to penang, to malacca alone with me, a date when we engaged, date masa nikah, date masa kenduri, date masa kenduri kat kl, date masa I was really really sad sebab mr husband dapat kerja kat cyberjaya instead of Ipoh, masa tu memang I dok nangis je sepanjang masa. I blamed everybody except us. i was at my lowest point and being pregnant just make it worse. But mr husband was very resolute. In 24 hrs, he went back and forth kl-ipoh 3,4 kali, just to make sure he got transferred to ipoh, and of course he got it. Again, im all over the clouds. A date when he patiently waited for more than 26 hours in the hospital praying for my safety.


3)Changes that he asked you to do?
ntah. Tapi I rasa we just love each other presence, we click and we talked rubbish that other people might think we’re insane. But, it’s a language only both of us understand.


9) What is about him that you love so much?
Apa yah.


10) What is about him that you wish he would change?
sebab sekarang mr husband sakit, saya mendoakan supaya dia boleh sembuh seperti sediakala.


11) You will lose your mind and crack your head when he..
Buat bodow


12) You will smile through your eyes for the whole day when he..
kembali sihat.


13) Complete below sentences, "My love towards my hubby is as big as..
My heart as I love him whole-heartedly

4 ulasan:

Unknown berkata...

bestnyerrr. ter-sweet sama baca..

. i . n . a . z . berkata...

apa lagik noi, sila la buat tag ini. mari lah berkongsi ke-suweet-tannya

mama yara. berkata...

"we click n we talked rubbish dat other people might think we're insane" - mmg! hehehe. yet, i like it. mcm, "de aku kesah?????"

lynn berkata...

thumbs up!!~~